“Dog day afternoon”

Bila neka omorina danas, baš neko pasje popodne…

Jasno i glasno, da se razumemo:  Na predsedničkim izborima 6.maja sam glasao za predsedničkog kandidata Borisa Tadića.

Bez griže savesti … pa dobro malo mi bilo, ne malo, malo više, možda  jooš  više onaako, puj jbm ti beli `lebac,  razmišljao sam i da nacrtam neku karikaturu ili napišem nešto, polne zahvate  nisam imao u vidu, ali ipak kad sam promislio malo, ako smo već bili u velikim fekalijama i uspeli da se izborimo za mogućnost da glasamo, a posebno kada sam pogledao alternativu koja se nudi kao u izlogu, u recimo, Hamburgu, nije bilo teško odlučiti se. Dobro: levom rukom sam zaokružio, eto priznajem, ipak.

Znam sve i da je :  „uzurpirao“  ovlašćenja, da se mešao u svašta kao začin C, da se pitao za sve, da je vodio i politiku ove zemlje, umesto vlade ( skupštine),  da je stavio glasila, medije pod kontrolu, dobro, ne on direktno, možda  nije bio mirođija u svakoj čorbi, jer se to  nigde ne može dokazati, ali dovoljno da je  onako indirektno nabacio „ onako kao usput“  da ne bi bilo loše ovo i ovo, što mu dođe na isto, uglavnom takav je utisak,

ali ipak pitam ovako: a kakvu smo mi to alternativu imali ( imamo)? Poštujem Vesnu Pešić, ali ono što je napisala ne pije vodu i ja to nisam mogao da prevarim. Džabe.  Jesam ljut i ogorčen na sve što ( ni) je urađeno, ali toliko baš nisam izlapeo.

Obrazloženje:  ubeđen  sam da su i on a i kompletna ekipa ( ds, a sa njima zajedno i ldp a i Čanak )  ukapirali u kakvu dubiozu su nas bačili  i da su shvatili da i pored mnogo toga što je dobro urađeno,

( posebno pominjem ugled naše zemlje u svetu,  ostalog ne mogu baš da se setim, koga interesuje neka pročita  blog  gordanac. na b92 ili na sajtu ženska evropska politička mreža,  ima taksativno navedeno)

to što je dobro urađeno se ipak ne maže na ` leba, narodski rečeno. Bar ne, za sada.

(dobro je za početak, ne kažem, neću da pominjem nezaposlenost, tajkunizacije-privatizacije itdddd…. ja  ionako ne ljubim  demokratsko-liberalni- kapitalizam, ali to sad nije bitno). Najvažnije i ono što hoću da apostrofiram

( hep… intelektualac da budem,  često da apostrofiram!),

i što mislim, da su uklavirilii, da  je ostalo mnogo više neurađenog i neuređenog  ( to smo mogli i da pročitamo i čujemo iz njihovih izjava)), mnogo  je bilo grešaka, mnogo više pogrešnih poteza, planova i realizacije istih ( to svi osećamo i vidimo) a  koji bacaju u drugi plan ono što je, evidentno,  urađeno dobro.

I iz toga neko može da zaključi i da je mnogo toga bilo uzalud.   Ipak ne bih rekao da je tako.

Osnove, kakve-takve postoje  i na njima treba raditi,  graditi i izgraditi  ono bolje društvo, kome težimo – volim ovu intelektualnu floskulu iliti parolu, otvara me u struku kao napredno-liberalnog shvataoca  sa posebnim apostrofom na socijanu pravednost, težnje  i htenja ( al` sam ovo formulisao, svaka mi ko Papuškina!)

( osim ako nismo imbecili a ne bi trebalo da jesmo.)

Jedna od dobrih „tekovina“  koje su napravljene, ostvarene  i ističem kao dobar rezultat je

( uz svu ogradu i moj lični animozitet prema  današnjim oblicima vladavine, hajde da ne kažem vladavine, nego odnosa u društvu, koji su prihvaćeni,  u većini zemalja kao ponajbolja, do sada, a na ovom nivou civilizacijskog razvoja ( iako tu ima mnogo toga što nije civilizovano, ali dobro sad da ne idem u detalje)

mogućnost da građani ove zemlje slobodno  glasaju za  koga hoće, bilo poslanika  u Skupštini

( iako i tu ne cvetaju ruže, treba poraditi i na promeni izbornog sistema, za ovo je utvrđeno da nije najbolje rešenje, pa treba raditi na boljem, pogledati kako se to radi u Vojvodini, znači kombinovati)

bez prisile, ćoravih kutija i slično, kao i za Predsednika naše zemlje.

( Znači :  kralja nemamo,  iako je u svakoj čorbi mirođija onaj što misli da polaže pravo na presto  –  moja poruka Samo Jedan Obrenović može da bude kralj, ali kako su gospoda Karađorđevići ssistematski zaatrli ( pobili) sve potomke loze Obrenovića, u tom smislu = kralja nećemo imati, bar, ako  mene neko pita )

Rezime: Mogućnost bezbolne promene,  bez prolivanja  ( tuđe) krvi. Na papiru. Glasanjem. To je suština i prvi , ali samo prvi korak koji je ostvaren.

E sad uz ono obrazloženje da napomenem , smatram i ubeđen sam da  je lakše i prirodnije ove „naše“, posle svih kritika i šamara koje su itekako zalužili pa i fasovalii,  naterati da se uozbilje, provetriti  dooobro prostorije, očistiti  paučinu, pohvatati lopove iz „naših redova“, bačiti ih u bukagije,  spustiti malo noseve iz oblaka i krenuti  ozbiljno,  ispraviti  ono što nije bilo dobro i nije dobro;

nego, nasuprot tome ( imajući u vidu našu političku scenu)  započeti sa onima koji su se već dovoljno  iskazali na tom planu devedesetih. I unakazili nas.

I nisam zadovoljan izborom za predsednika. To sam i napisao nekoliko puta, . Mislim, nisam zadovoljan?  Užasnut sam , ali šta je tu je, „većina“)  je odlučila tako i moj treneru ćuti i trpi. Daleko je 5 kuka.

I ne smatram da je zbog toga ovaj narod primitivan i lud, zato što je tako glasao i izabrao, a da sam ja nešto pametniji.  Tako je kako je.

Ono što me je nagnalo da malo “smatram” je utisak odnosno osećaj, ali baš baš, ružan osećaj u odnosu “gospode” iz okruženja, koji nisu hteli da dođu na inauguraciju.  To mi nije jasno. Ne sviđa im se Nikolić.

Kako onda mogu da tvrde da žele dobru saradnju sa građanima ove zemlje,  a ne žele da iskažu bar minimum poštovanja prema  onome koga su građani ove zemlje izglasali na izborima?

I u pravu je onaj „mali od Miljacke“ ( zadnje vreme došlo kad se slažem sa onim što je rekao Dačić, a pandur, da sam vernik prekrstio bi se).

„ To nije odnos prema Nikoliću ili Borisu Tadiću, to je odnos prema Srbiji”

Ustvari to je odnos prema narodu koji ovde živi. I nije mi jasno kako očekuju da  će neko imati razumevanja za ovakav postupak?

Ne mislim na političare od preko,  to je ionako pretpostavljam uigrana varijanta, nego mislim na ovaj živalj ovde.

A usput što je Tadić dok je bio predsednik, bio kod svih na inauguraciji! Nisam siguran da on baš sve njih simpatiše, ali to je samo stvar culture i  poštovanja prema narodu koji je tako odlučio.

U svetlu toga pitam se ( gledam nešto  ovu reklamu za hrvatsko primorje, “Hrvatska tako lepa, a tako blizu” – pre bih rekao ” tako blizu a tako daleko”):

Kakav tretman treba da očekujemo, tzv.: “mali obični ljudi” od strane naših susjeda i komšija, kada njihov Predsednik ne poštuje našeg Predsednika, ne iskazuje minimum poštovanja prema najvišoj instituciji ove zemlje ?

I šaalje nedvosmislenu poruku, da je nepoželjan!

Nameće mi se i  pitanje, da li smo pre izbora trebali da priupitamo gospodu iz okruženja ko bi njima odgovarao kao predsednik, pa  njega da postavimo,  da bi oni bili zadovoljni?

Ružno vrlo ružno. I bljutavo.

I  Čanak mi nije jasan u tom smislu.

Napisao je “da na inauguraciju će  malo ko  doći  i   za to Vojvodina nije glasala” .  Znamo da Vojvodina nije za to glasala i znamo da je Tadić dobio najviše glasova u Vojvodini.   I šta sad i šta s tim ?  Šta sad to znači? Šta sad to treba da znači?

Da li smo mi Vojvodžani, sada u tom smislu nešto bolji , pametniji, civilizovaniji, ili već ne znam šta?

Pa zar nismo deo naroda koji živi u ovoj zemlji i kao takvi smo glasali a većina je izabrala? Da li to znači da mi ne treba da poštujemo odluku većine”, one većine za koju si se ti borio u prvim redovima i bio jedan od, da ne kažem, najglasniji?  Tražio da se uspostavi ta vladavina većine? Tražio i izborio ( sa drugima – opet većinom) pravo na  demokratsku valadavinu većine?  I sad to ne valja?

Da li to znači da Vojvodina ( Vojvodžani)  ne treba da poštuje instituciju Predsednika ove zemlje?  O čemu se ovde radi?   Jel` treba da se razilazimo?

I usput da te  priupitam:   a di su naši novci ? da počnemo sa cementarama, pa da vidmo dokle ćemo stići…

i ko je dozvolio da se u rtv-ojvodine pozapošljavaju kadrovi iz bg-a ( konktretno  sa  rts i b92, , da imaju plate oko 2-3 soma evara ( koliko hoće u prevodu), da dovedu, pozapošljavaju članove svoje famlije,  dok su naši, Novosađani   ostali  na 20, 30 `iljada dinara? `Oćemo da pomenemo majstorske kombinacije  sa opremom za klinički centar Vojvodine? O SPENS-u? Treba li dalje da nastavim?  Samo kaži. O NIS-u ( Naftagasu) bolje da ne počinjem.

Tako. Možda ću još posle da smatram.

This entry was posted in s. anteportas and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to “Dog day afternoon”

  1. trener says:

    ako te ima posetioče, smatraj se slobodnim da možeš da smatraš, imaš piće od mene kad se vidimo

Leave a Reply

