“Tjeranje trave…

…a vetar duva …duva, duva

Bezumna bespuća  sadašnjosti u raljama   povjesne    zbilje 

Ima kod vernika ona, Ona čuvena :

“Praštaj,

grešan sam …”

Dragi, susjed, nije pitanje da li će  oprostiti, pitanje je da li ćeš moći ti sebi da oprostiš?

U jednom pasusu,  autor Vlado Vurušić, piše:

“u jednom dosta diskutabilnom kontekstu koji na prvi pogled može povrijediti ili barem iznenaditi Hrvate, a eventualno odobrovoljiti Srbe, ako smo Dylana uopće dobro razumjeli, ili ako je on spomenuo naše narode baš u onom kontekstu u kojem mislimo da ih je spomenuo.”

Uopće smo vrlo dobro razumjeli šta je pjesnik rekao.

Koliko mogu da pročitam, to ne ide ama baš, nikak, bar nema naznake, “ to sa tim samoopraštanjem”

“…a eventualno odobrovoljiti Srbe…”

Hm, da. Eeee moj dični susjed, pa zar misli da može odobrovoljiti Srbe nešto što već žive po kozna koji put, što su osetili, iskusili i što su i dalje pod tim istim osjetilom?

Ah kakova vješta igra riječi, kak autora, tak i gospon Hrvoja.

Smatrati da bi ih takovo nešto “odobrovoljilo,” ah  pa to već spada u domen socijalne patologije, tzv društvene devijacije, pa su tak u tom kontekstu

( šteta što ne mogu da prenesem naglasak na tekst)

Srbi ne narod sklon, nego izrazito devijantan narod, ali kak je gospon Hrvoje sam pomenuo, da ne može pristati na  generaliziranje, te nemojmo onda generalizirati, relativizirati ( do izjednačavanja) i  zazirati od sopstvenog odijuma (odraza) u zrcalu.

Jel može tak? Tik-tak?

Ali to je razumljivo, kapiram nakanu,  jer susjed nije bio tretiran takvim osjetilima. Ne zna kako je to,  biti pod takvim tretmanom.  I ne čudi me, bitii ostati onaj koji prihvata sve druge sa svim svojim osobenostima, je  nepoćudno u očima domoljubno-domovinsko ćudorednih.

Doduše i u Srba takvih ne manjka, a poseban šlagvort, štimung  i materijal daju ove  rehabilitacije i  iskapanja kostiju raznih tata brada i ukapanja kostiju po Oplencu.

Jbg, “užas je naša furka” , kako reče Džoni.

Znati istinu, u smislu traženja ljudske “kosmičke pravde”, u ovom današnjem nakaradno uspostavljenom, nametnutom  i po mnogim stvarima iščašenom trenutku i vrednosnom sistemu nije nikakava prednost koja može da odobrovolji, može samo da rastuži, onespokoji.

Ponekad, u nekom trenutku,  to ide toliko daleko da čovek počne komotno i da proklinje dan kad je rođen i  one koji su mu podarali život i svrstali u ono što se naziva ljudski rod.

A spoznati i priznati istinu to je tek pravi najeb. Jbg susjed skapiraćeš, jednom, ako ikad i kad! Ovim tempom to baš i ne dela tak. To sa spoznajom.

`ajde da je neko drugi rekao, pa đene, đene, ali Dilan, e to je pogodilo, kako vole da upotrebe onu poštapalicu  “ravno u sridu”. U glavu.

“Pa kad tu radi distinkciju, bilo bi lijepo da je Dylan to napravio i u slučaju Hrvata, jer niti su svi Hrvati odgovorni za Jasenovac, što vrlo dobro znamo iz povijesti, niti su svi Srbi krivi za četničke pokolje i u Drugom i u Domovinskom ratu, nastavlja Klasić.

Jedan stih:

Yes, how many times can a man turn his head
Pretending he just doesn’t see ?

Eh, gospon Hrvoje, ne vredi, nije mogao Dilan tu da “uradi distinkciju,” iz prostog razloga što tu razlika ne pooooostoji, nema je i kao što to i Dilan zna,  to vrlo dobro znaju i gospon Hrvoje i ostala gospoda susjedovi, aali kapiram  nazočnost, ko bi o sebi pričao nešto što očajno želi da se nikada nije dogodilo, da opere prošlost,

Ali ni to se tak ne može, jer kako je pisao jedan od najznačajnijih srpskih pesnika  “… tragovi mu smrde nečovještvom”.

I ti tragovi se ne mogu izbrisati, a kad ti tragovi smrde nečovještvom, koliko god se napinjali iz petnih žila da se  to prenebegne, sakrije zataška prećuti, spadne maska, ispliva na površinu pravo lice sa izvedenim delom romantičarskog naziva “domovinski ili domoljubni”.

Samo  ne mogu baš svi da se kupe i progutaju one splačine koje su servirane, sa susjedske i od strane velikih, koje pominje gospon Hrvoje u nastavku.

A posebno ne Dilan, Dilan nije budala, a posebno ne sisa ili pičkica pa da se povija kao pevac na kući u pravcu vetra koji duva. Njega ne može niko da kupi. To gospon Hrvoju, kako kaže da obožava Dilana, ne bi trebalo da bude nepoznanica.

Čitam da gospon Hrvoje obožava Dilana, pa onda zasigurno zna za to pa i za stihove :

Yes, how many ears must one man have
Before he can hear people cry ?

“Nadalje kaže kako ne zna koliko Dylan poznaje ono što se kod nas događalo i kakvi su odnosi Hrvata i Srba u povijesti, ali pokora je malih naroda, koji imaju takvu prošlost kakvu imamo mi s ovih prostora, da ih se rado, pogotovo od onih velikih, koji su tek usputno nešto načuli o nama svima, generalizira i poistovjećuje samo s lošim stvarima.”

Interesantna formulacija gospon Hrvoja. Vrlo interesantna.

Posebice ovaj drugi deo rječenice:

“… ali pokora je malih naroda, koji imaju takvu prošlost kakvu imamo mi s ovih prostora, da ih se rado, pogotovo od onih velikih, koji su tek usputno nešto načuli o nama svima, generalizira i poistovjećuje samo s lošim stvarima.”

Eto ga sad! Ma da li je moguće? Šta kaže gospon Hrvoje : “pokora malih naroda? Pa generalizacija i poistovećivanje sa lošim stvarima?

Ma sve nešto mislim  da bi trebalo ispitati nacionalno podrijetlo gospon Hrvoja.

Ovakvi tonovi se nisu čuli do sada od strane susjeda ( na stranu par pojedinaca , tri do četiri, možda, pet, ima ih i više ja  znam za njih nekoliko, koji ne boluju od ovakvih bolesti, pa kad se sve zbroji …

Šta kaže?  “velikih, koji su  tek usputno nešto načuli ”.

E moj dragi susjed, pa još povjesnićar. Batali ti Bizantince, baci ti focus na recimo bilje, recimo travu, i poželi da budeš trava

“trava se tjera dok je vjetar”

“How many roads must a man walk down,
before you call him a man?”

Čovek , kako to , ponekad grdno da zvuči.

Advertisements
This entry was posted in balkan and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s