“Antianeira…”

2

Razgrtao je razbacane stvari po sobi, tražeći telefon. Ali nije mogao da odredi tačno odakle dopire ta zvonjava.

U tom, prestade da zvoni. Osetio je olakšanje.

Gledao je prema krevetu da li da se vrati nazad. I ovako razbacano je izgledao primamljivije od ustajanja. Ipak naterao se da ode pod tuš. Prijalo je . Mlaz mlake vode mu je masirao telo i dobošario po glavi. I kao da je iščilio iz njega , sav umor  i mamurluk koji je osećao.

Pokušao je da se priseti sinoćnjeg događaja, ali bezuspešno. Počelo da ga zabrinjava saznanje, da malo po malo, nije mogao uopšte da se seti, gde , sa kim je bio; šta je radio i gde  je završavao.

Ništa, crne rupe u sećanju. Jednostavno nije imao sećanja.  Hektolitri alkohola koje je trošio sa što više maligana, odavno su postali jedino poželjno društvo koje je mogao da istrpi.

Već je tupeo polako i tako je preživljavao, otupljen.   Samo se povremeno budio iz košmara koje nije mogao da definiše niti da ih se priseti, samo se budio oznojan po glavi, po vratu i izlomljen kao posle nekog teškog fizičkog rada, a srce bi tuklo neverovatnom brzinom kao da će svaki čas skočiti iz grudi.

I bolelo ga je.

Nije to bio običan bol. Bolelo je na mahove, pokatkad potmulo, mučki, tinjalo i pojačavalo se vremenom, širilo na pluća, srce. Neko bi rekao “bolela ga duša.”

Do sada je uspevao taj podmukli bol da istrpi, kao da se saživeo  s njim, pratio ga i na javi kao sen;

da g a ublaži, utapao se u alkoholu. Ubijao besomučno. Međutim sve više je uviđao da je to samo opsena, varka, zavaravanje da će je odagnati iz misli . Uzalud.

Brrrrr….brrrr… ponovo je brujalo, pritiskao je slepoočnice, uši glavu, pomišljao čak da udara glavom o zid, ne bi li prestalo…

Odjednom shvati da ne bruji u njegovoj glavi nego je to ona đavolja mašina, kako je zvao otac Milovan , tamo negde u sobi. Pridigao se i krenuo prema zvuku. Ostavljajući vlažne tragove stopala porazbacanim stvarima, opušcima od cigareta iz prevrnute pepeljare, papirnm novčanicama, nekim slikama ( koje je valjda pregledao), pločama koje je ( valjda ) slušao,

Pažnju mu je privukla crvena fleka na tepihu. Podigao je prevrnutu flašu od vina “ Ždrebčeva krv”.  Odakle? On u životu nije pio ovo vino, ne samo crveno,  ni vino uopšte, osim kuvanog, belog, s karanfilićem i biberom i…. sa njom.

Prenula ga je ponovna zvonjava telefona.Ugledao je telefon na jastuku, pošao rukom za njim, kad sa strane ugleda ženski donji veš , haltere? Gledao je tupo u njih, otkud? preturao po glavi da se seti lika vlasnice , ali uzalud…zvrrrrrrr…zvrrrrr…..

“Alo”

( glas s druge strane žice je zvučao odnekud poznato…ali nije mogao da se seti kome pripada)

“Alo, da li si budan?”

(polako se vraćao čuo je taj glas  isto ovako pre nekog vremena, samo je sada zvučao malo grublje, možda mu se samo učinilo, pomislio je)

-Da, koja god da si, uspelo ti je da me probudiš-

“Hm…pa lepo, ako nisi razumeo šta sam ti rekla, kada sam zvala  malopre ..”

(… malopre? Isuse, pomislio je činilo se kao da je bilo pre nekoliko meseci)

”…a ti mi spustio slušalicu…”

(…glas je dobio opet onu visoku intonaciju, koju nije voleo da čuje, jer mu je udarala u bubne opne…) “ da ti ponovim…”

-Ako bi bila ljubazna, nisam baš sve ispratio-

( već je počela ga hvata neka nervosa od tog nepoznatog glasa, sve očekujući šta će dalje reći, a predosećao je da nije nešto nimalo dobro po njega, … pa nastavi pre nego se oglasila)

-Čekaj, reci mi odakle tebi ovaj broj ili još bolje koga ti tražiš? Kako znaš das am baš ja onaj koga tražiš?i ustvari, ko si ti?-

Mala puza…

“Sad me se više ne sećaš, jeli`?”

-Ne, stvarno bih želeo da znam s kim razgovaram –

( … napravio je prvu grešku,…kreten, shvatio je tek kad je rekao… pokušao je da se izvadi…)

– znaš imao sam malo komplikovan i težak dan iza sebe, pa bi…-

“Šta je opet si pijan?  Opet piješ?  Vratio si se starom stilu, nabeđenog boema? Da ne kvariš reputaciju i …sliku nezasitog jebača raspuštenih droca i   … Dobro mi je poznato, i to da svako malo dovodiš neku kurvicu na gajbu. …Hej… jadniče, moj , DonŽuančino!….misliiš da si neka marka,? Varaš se dragi jako se varaš ! svi fazoni su ti već odavno ofucani, i jadni,  provaljen si , …providan si već odavno, providan!” znaš  nije mi jedino jasno koja rospija još pada na tvoje pijane baljezgarije? “

( uh, zabezeknuto je buljio ispred sebe.. šta je ovo?

-Hej, baš si me nahvalila …nema šta! Šta da ti kažem! Ostadoh bez teksta. Sad kad znamo šta misliš o meni , koja god da si,reci mi šta onda hoćeš od mene?  A to da li sam ovakav ili onakav, i da li sam doveo nekog na gajbu ili ne, i da li sam pijan ili ne i da li sam izvodio performans pišajuću u sred centra pored Miletića u podne ili veče, nikoga se ne tiče ni malo pa ni tebe-

“E vidiš tu si se prevario moj brajko, tiče me se, i te kako”

-..`ajde ?! Ti polažeš neko pravo na mene? A šta si mi ti , mama pa da me prozivaš i popuješ? Slušaj sestro draga…-

“ Nisam ti ja sestra, ni mama, a da li ću biti draga videćemo, jer nekada sam ti bila draga, bar si tako govorio…”

-Hej , hej., hej.. devojko ili ženo, hajde da prestanemo da govorimo u nekim rebusima i zagonetkama,…slušaj….boli me glava, muka mi je, a ovaj razgovor mi izaziva još veću mučninu. Reci mi šta hoćeš ili ću prekinuti vezu da bih otišao da bacim peglu, k`o čovek,… od svega ovoga-

“E pa ne možeš tek tako da se izvučeš, moj prikane, dragi moj. Iskijaćeš ti to još kako! Ni svestan nisi!”

-Daj bre ženo, oladi malo, koji ti je? Niti znam ko si, odakle si, kako izgledaš, a posebno šta imaš sa mnom? I šta hoćeš od mene?

“ mmmm čućemo se “…titititititit

?  -Alo, alo…titititit

U jbte! Šta bi ovo? Užas, kakv trip, loš.

Kakav razgovor! Ko je bila ova uopšte? Ništa nije razumeo, ništa mu nije padalo na um. Ništa mu nije bilo jasno.

This entry was posted in deluzija and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

