“Dragi ste mi vi, ali mi je istina draža…

e…Mendo & Slavice završni čin…

 “Jedanput sam mogao i ono, što nisam htio.

Bio sam onda život, osjećaj.

Onda sam htio i ono, što nisam mogao. Bio sam tada uzrujanost i um.
Sada niti što hoću niti što mogu. Sad sam zaborav i duh”

“Po čemu ćeš poznati nevinoga u bordelu? Po gadnim rječetinama. A što je ono, kad bludom isisani pisac bez srama propovijeda apstinensu? Sad reci, nijesi li ikada osjetio strasnu potrebu biti dobar, pošten, vrijedan, kad si nešto zla, nedopuštena i gadna već imao na sebi?

To reci, ti!

Ko dijete–đače dogodi se, te dobijaš u školi prve redove, a pred svijetom ističeš svoju nemarnost; kad zapaneš u terce, govoriš o svome neprezanju. Nije li tako?

– Govorit će mi: kukavan je tvoj život, umuješ, misliš i čitaš; jadniče! gubiš uživanje, život i svijet: jer iza smrti nema žene, zabava, plesova i – žene; jer ako i jest tamo nešto – onda je to duša, mozak, misao. Prolazna je materija, vječan je najviše intelekt! (…)
– I ti ćeš odgovoriti? (…)
– Reći ću:

Materija je vječna, kratkovjek je intelekt.

Vi koitirate ko ptica, pseto, majmun, Eskimac, pradjed, djed, otac, ali mislite drukčije, no što ste pred godinu dana mislili.

Dalji ste od samih sebe intelektualno, no od ptice materijalno.

 Crni vitez psovke

***

Medved a u košnici ( podnaslov) ili da se parafraziram j… u tri čina. Ovo bi trebalo da je treći, a puška iz prvog je valjda već opalila,  ima izrešetanih.

Mislio sam nešto o “mušicama u čaršiji ” , ali da ne zamaram

*prljavi p…les*

Svašta kao na vašaru, što bi rekla neka baba, onomad.  Ispadoh  najgrđi od sve dece u ulici.

Ali dobro, ljudima treba žrtva, da bi iskalili svoj bes, frustraciju, pa nešto razmišljam,

( iako sam, kao i svaki čovek od krvi imesa, skloniji poljubcima  na otvorenoj sceni, mislim prijaju, kad te ljudi tapšu po leđima- iako i za to ima fino objašnjenje, da sad ne navodim-)

ako je mojim čerečenjem na javnoj sceni, postignuto da  je   neko izbacio iz sebe negativnu energiju,  da se oseti dobro i dostigne olakšanje,  onda je to imalo svoju svrhu.

Jer najviše što neko može da učini za drugoga je da se taj drugi oseća dobro il lepo.

Eto, kao mesija rekao bih, jbg al` neću da budem Papa( zezanje, ako neko uopšte kapira šale, u šta sam počeo ozbiljno da sumnjam)  . Kako je sve to lepo moguće gledati, da je nečije stradanje ustvari prozvelo korist. Za nekoga.  I to je nešto.

A i saznao sam mnogo toga , što ranije nisam znao o sebi. I što je još jedna dobra stvar; saznanje, velika stvar, koju neko može samo da priželjkuje.

Samo ima tu malo i nedomuca.

Ima tu dosta protivrečnosti, koje ne mogu da definišem i shvatim ali uzimajući u obzir ono što je o meni lično,  a i mom naopakom karakteru i prirodi izrečeno, na javnoj sceni s punom svešću o izrečenom,

( dakle od strane svesnih, inteligentnih  bića, a čiji se  iskazi ne dovode u  sumnju,  jer su izrečena u poletu  svoje j superiornosti nadamnom ovakvim jadnim i neukim, a dokazana  u svakom segmentu i podgledu ovozemaljskog bitisanja).

Nekako sam razbucan po definicijama, zavisi koji mislilac je upriličio da prezentuje svoje ideje, koje se kreću od toga da sam svrstan

-u grupu još neizgrađenih ličnosti,

nejači, “mlađih”  adolescenata ili derana nesvesnih svojih nedostataka , a što je razumljivo jer nisu ni razvili smisao za o toleranciju, razumevanje drugih  i nemaju spoznaju o suživotu, odgovornosti, Ii proritetima, problemima koje život donosi;

samo traže svoju lizalicu,  a ne znaju da treba prvo da im se promene pelene.

Nešto mislim, to i nije tako grdno, ne zvuči loše, deca rastu, nauče se nekada, samo je potrebno pravilno ih usmeriti o čemu treba da misle i kako da se vladaju, a to če prirediti oni koji znaju kako to treba;  nema da brineš –(  ovo sam negde čuo, verovatno,  nije tako strašno, valda ne boli.

 “eh da, šteta plp

Pa onda, me prebaciše u jednu drugu grupu

ide definicija

-Manje od osobe – u skladu sa onom prvom definicijom, mogu nekako da nadovežem, još neizgrađen,  jer sledi i elaboracija i poddefinicija: nepismen , što znači nedovršen; dakle  još treba da rade na meni, ( uh ali treba da istrpim) a  oni tako dobro znaju šta je za mene dobro. I to da podnesem nekako.

Ali u nastavku ide i dijagnoza o mom mentalnom zdravlju.

Mentalno bolestan.Nisam b o

Izrekla ga je visokorangirana psihoanalitičarka, priznatog renomea i statusa u proširenih krugovima svoje stručnosti i priznata i poznata po svojim radovima  i disertacijama iz primenjene oblasti genijalizma  – to je mora biti da je neko krilo nauke, slutim,  a ja,  takav kakav sam dijagnostikovan ne znam o čemu se radi, ne umem da dokučim tajnu te misterije,

ali mora biti da je nešto uzvišeno i jako važno, nedokučivo mentalno obolelim smrtnicima kao što sam ja. Takozvanim retardima, debilima , moronima, i sličnima.

Pa tako ni ne treba da brinem, ako je postavila  dijagnozu, lekarica će mi primeniti i terapiju, jer ne bi bilo dobro da se takva spodoba šeta slobodno unaokolo. Neku terapiju i lekiće, pa možda dođe do poboljšanja.

Ko zna .

A imao sam i drugo mišljenje, ovakakav kako sam dijagnostikovan, nisam b o,

Ovakvo

*dakle:  nisam osoba, persona, humanoid, šta li je time trebalo da bude rečeno ne znam,

ali nekako me asocira na onu floskulu “više od autonomije manje od nezavisnosti”  što je bez veze,

ali ako nisam osoba onda verovatno po toj formulaciji spadam u ona druga bića, tj životinje, samo nisam svrstan ni u jednu kategoriju

pa me to brine, gde da se tražim ili potražim srodnike ili potražim članove org. ORKA ili slične, možda dobijem neku beneficiju u tom smislu.

Ali ovo sam odbacio kao neutemeljeno, I šta ja znam o tome . <Ništa dok mi se ne kaže.

A najposle  svrstaše me u grupu, nadri-šarlatana  sa okolnim studiranjem  duše,

Sad mi nije jasno, kako posle onih kliničkih dijagnostikovanja moga stanja, mogu ovako nešto da primenim, ali opet razmislim znaju oni bolje od mene.

Učeniji su i to im je uža specijalnost, pa biće da moraju biti u pravu, i šta ja znam uopšte o tome, moje je da ih slušam i pamtim šta je za moje dobro.

I tako,  bilo je još tu prideva koji su mi pripisivani, ali oni nisu ovako opisni i bombastični,  pa ih ne bih pominjao.

Jedino što mi je krivo što sam ispao ženomrzac, siledžija, napasnik, a da toga nisam bio svestan;

pa i kako ću, biti svestan toga, razmišljam, kada sam uvaljen u kaljugu iz koje čekam da me neko izbavi,

kao recimo neko poput lekarica za oblast genijalizma i ostalih srodnih nauka.

Jer   sve to pripisujem onoj klinički dijagnostikovanoj mentalnoj bolesti u mene. Ali kažu da ima nade da se oporavim, bar delimićno,. Tako neki kažu, možda i lažu da bih se osećao malo srećnije. Čujem takve glasove odnekud.

Ali ko zna to su, može biti glasovi u mojoj glavi, jer rekoše da ti glasovi se javljaju kad imaš postanare.

Moguće, oni znaju, donose dijagnoze i šta je po  mene bolje.

” Jednoga dana zaspao beše Zaratustra pod jednom smokvom, jer je bilo toplo, i savio beše ruke preko lica.

 Ali dođe jedna guja, i ujede ga za vrat da je Zaratustra glasno jauknuo od bola.

Kada je skinuo ruku s lica, pogleda zmiju: a ona poznade oči Zaratustrine, poče se nespretno svijati, i htede da umakne.

 “Ne beži, reče Zaratustra; još ti se nisam zahvalio! Ti si me za vremena probudila, jer dug je još put moj.”

 “Kratak još put je tvoj”, reče tužno guja; “moj otrov ubija”.

 Zaratustra se osmehnu. “Zar može poginuti zmaj od zmijskog otrova? reče. – Nego, uzmi natrag svoj otrov. Ti nisi dosta bogata da bi mi ga mogla pokloniti.”

F.N.

Upozorenje / za one koji eventualno budu čitali): nemojte da lajkujete, to se negativno boduje

omega,  naderao si već, bolje obriši onaj lajk.

Ali ne zameram, šta god ko pomislio, i dalje sam isti onaj koji sam bio

This entry was posted in lomljivo, s. anteportas and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to “Dragi ste mi vi, ali mi je istina draža…

  1. “Boj se ovna, boj se govna, a kada ću živjeti?”
    ― Meša Selimović,

  2. dragoljub says:

    više mi liči na ono
    priznajem samo istinu moje istine,al ajd ću te lajkujem

Leave a Reply

