“Les feuilles mortes…

Oh, je voudrais tant que tu te souviennes,
Des jours heureux quand nous étions amis,
Dans ce temps là, la vie était plus belle,
Et le soleil plus brûlant qu’aujourd’hui.

Les feuilles mortes se ramassent à la pelle,
Tu vois je n’ai pas oublié.
Les feuilles mortes se ramassent à la pelle,
Les souvenirs et les regrets aussi,

Et le vent du nord les emporte,
Dans la nuit froide de l’oubli.
Tu vois, je n’ai pas oublié,
La chanson que tu me chantais.

C’est une chanson, qui nous ressemble,
Toi qui m’aimais, moi qui t’aimais.
Nous vivions, tous les deux ensemble,
Toi qui m’aimais, moi qui t’aimais.

Et la vie sépare ceux qui s’aiment,
Tout doucement, sans faire de bruit.
Et la mer efface sur le sable,
Les pas des amants désunis.

Nous vivions, tous les deux ensemble,
Toi qui m’aimais, moi qui t’aimais.
Et la vie sépare ceux qui s’aiment,
Tout doucement, sans faire de bruit.

Et la mer efface sur le sable
Les pas des amants désunis…

Jacque Prévert

***

Da imam drugi život,

sa tobom bih bio svaki tren, do kraja vremena.

Odneo bih te negde gde ne postoji ništa i ne može biti ništa, osim onoga što stvorimo..
A stvorili bi nas.

Bila bi moja i voleo bih te kako niko nije voleo. Ljubavlju bih te gušio, ali bih disao za tebe. Uzeo bih te u naručje i gde bi ostala večno.

Bio bih tvoj i volela bi me kako niko nije voleo.
Konačno bi postali jedno,  ono jedno biće razdvojeno koje se traži neprestano kroz vreme.
Možda bi nas pronašli neki arheolozi budućnosti, koji bi raspravljali o značenju onoga što su pronašli. A sve teorije im bile bezvredne , dok ne bi shvatili , da su ljubav pronašli.
I to bi bilo najvrednije otkriće u istoriji postojanja.
Samo, kada bih imao drugi život,

***

Tako bih htio da sjetiš se dana
sretnih kad bio sam prijatelj tvoj
sunce je toplije bilo no danas
zrake je bacalo u život moj.  

Sad mrtvo lišće oko nas se kupi.
Vidiš li — ja pamtim sve.
Svud mrtvo lišće — u parku, na klupi.
Prekrit će sjećanja, kajanje, sne.                    

Sjeverac ga raznosi noćas
a ako odnese i nas
tu pjesmu ću pamtiti vječno
i tvoj ću slušati glas. 

Jer pjesma ta i na nas sliči
bila si moja, bio sam tvoj.
Dani su tekli kao u priči
bila si moja, bio sam tvoj.                   

Ali život zna razdvojit one
koji se vole kao mi.
Stope ljubavnika briše more
na pijesku ne ostavlja njih.  

Dani su tekli kao u priči
bila si moja, bio sam tvoj…
ali život zna razdvojit one
koji se vole kao mi.                    

Stope ljubavnika brise more
Na pijesku ne ostavlja njih.

 preveo : Arsen Dedić


 

This entry was posted in misli, nedovrše misli, nemiri and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to “Les feuilles mortes…

  1. trener says:

    Bez kraja vremena

    Da mogu da imam drugi život,
    svaki tren bih sa tobom bio
    za tebe bi kucalo moje bilo
    sa tobom se ljubio, voleo, snio

    Odneo bih te gde ničega nema
    i ne može ništa biti
    osim onoga što Ljubav nam sprema..
    A stvorila bi Nas od naših niti

    voleo bih te i bila bi mojom
    kako voleti niko nije znao
    večno te čuvao Ljubavlju svojom
    i disao, bio, za tebe samo

    Bila bi večno u naručju mom
    i tu bi snivala najlepše sne
    volela bi me u srcu svom
    kako niko nije voleo pre

    Tada bi konačno postali jedno,
    jedno bez trunke stida i laži
    ono jadno biće razdvojeno
    što se neprestano kroz vreme traži,

    arheolozi budućnosti, bi nas otkrili
    ne znajući značaj toga otkrića
    čudom se čudili dok ne bi spoznali
    šta je to ljubav, voljenih bića

    I tada bi otkrili najveću tajnu
    O kojoj se od samog postanka priča
    Stvoritelja , večnost i svetlost sjajnu
    Stvaraju iz ljubavi voljena bića

    Samo, kada bih imao drugi život,…

    Ou es tu mon amour?

Leave a Reply

