“Od Mostara grada…

-Ma voliš li ti mene, Bibo?
“Ne volim!”


-E.. ne volim? A ja vidim de ti se oči smiju, crven ti obraz i krivi nos.
“E nije!”
-A gledaj me onda, pa mkaži`.
“E baš neću!”
-Nije nećeš, neg ne smiješ, jel ne moreš sakrit`. Ako mi rečeš da me voliš,   more bit da bi te onda i poljubio.

*

“ ma bjež đe ćeš tako govorit`…đe ćeš me ljubit`…ne more se ljubit` kad nijesmo čovjek i žena. Lejla kaže da joj je nana kazala, kad se neko ljubi da nije čovjek i žena, njemu usta zaljepe, pa ne more više ni pričat, ni pit vode, ni jest, ni dihat, i more se umrijet` otoga.”

*
– A meni onaj Vlado reko kad se puno ljubi da se bude lijepo i da se više živi od sto godina.

.
“to ti ja ne znam”

.
-Jeste, i još kazo kad se bude od više sto godina, more se opet postat mlad i lijep, i babe budnu opet djevojke, a djede opet momci. Al se mora puno ljubit`.

.
-“ hahaha e ne vjerujem da je tako reko, to si ti izmislio… ti voliš svašta izmišljat!”

.
-Nije, jeste tako reko, kad sam vidio de se ljubi samojom sestrom, tamo iza Karađozbegove džamije i reko je još to se mora radit tajno, jel onda ne vrijedi, ne smije niko vidjet.

*
“vidio si đe se ljubli?”
-Jesam i nisam nikom reko!
“a kako su se ljubli?”
-Nako …sustima ….filmski … Vlado kaže da je tako najljepše..

.
“kako tako?”
-Lijepo, stavli usta jedno nadrugo i ćute…
“a kako dišu?
-Neznam ..ne dišu… poslije dišu.

.
“a tako se more umrijet.”
-Ne more se umrjet, eno oni nisu.

..
“to ti ja ne znam”

….
“a kako će oni sad, kad si ti vidio?”
-A ja neću kazat nikome, jel ne smije se nikom reć, onda ni ja neću moć živjet od sto godina i opet bit mlad i lijep ako nekom rečem

.
“ men` si kazo”

.
-Tebi smijem, jel ako b kome kazo, onda se s tim moram ljubit, jel ako se ne ljubim, onda i taj kom sam kazo, isto neće živjet od sto godina i ne more opet bit mlad i lijep. To ti je isto ko ona mađija , što oni mađiončari u cirkusu rade… ja sam gledo u jednom cirkusu đe je onaj mađiončar ljubio zeca i on posto golub

.
“ e đes to vidio?”

.
-Jesam vidio ovog mi tenelija , kad sam bio kod strica u Sarajvu. još je taj mađiončar imo one oči nako crne ko noć, ne smiješ ga pogledat unj, a on doveo neke ljude iz publike, gledo ljudma uoči i radio vako sa satom lijevo desno , i rukom i ti ljudi  zaspali. I ti ljudi  spavali, ne more se probudjet dok on ne pljesne rukama i oni se probudše, a ni ne znaju da su spavali. To ti se zove hipnoza. Tako kaže i Vlado , kad se puno ljubi to ti je kao mađija i hipnoza.

*
“a ja se neću nikad ljubit!”

.
-A kako nećeš?

.
“ a kako ću, pa da se uspavam, da me ne more niko probudjeti, mater bi me ubla!

.
-Ma nije to tako bona, nego nako, drugče. Eno, ja sam poslije stalno zaglijedo sestru, ali nisam vidio ništa neg de se samo nako smije. I spava manje neg prije. Čak noću ni ne spava dugo, već čita pisma što joj piše taj Vlado i smije se, nako i oči joj nako velke i sjaje. Taj Vlado je kazo još da ti je to kao lijepa mađija i lijepa hipnoza, kazo da se to zovu lijepi osjećaji i da osjećaš da ljetiš unebo kao ptica i da nemaš ni krila, a ljetiš. Ko u pjesmi.

.
“ne smijem ti ja to, kako ću letjet kad nema krila, pa da padnem ozgo’ nazemlju. Ko Damir što je se popo nadrvo, letio i noge ulomio.”

.
-A kako oni lete sa mosta u Neretvu, pa im nije ništa?

.
“ a to ti je voda… u vodu se smije skočit da ti ne bude ništa, nako je visoko, i opasno… ne smije to svako.”

*
-I ja ću tako skakat sa mosta u Neretvu!

.
“zar bi smio? ne strašiš se?

.
-Ne strašim se, još kad bi me poljubla, nama bi skočio i poletio preko Neretve, čak domora!

.
-“hahahaa tako ne more niko. ”

.
-More, more, aj me poljubi, pa ćeš vidjet, il me oćeš malo poljubit, pa ću ovdje preplivat Neretvu i ukrast smokava sa Tepe, zatebe…

.
“ hahha neka te, imam ja smokava , kupla mi majka”

.
-* Jeste, al ne slatke ko kad bi ja uzbro zatebe, a ja bi zatebe

.
“ma okanme se bolan, štas se navrzo, ti me vazda tako zbuniš “

.
-Ma ne morem te se okanit, kad te volim, a zbuniš se jer i ti mene voliš, al ne smiješ priznat

.
“ ma šta ti imam priznat?
-To, da me voliš.

.
“ ma neću, ne volim te”

.
– Ma voliš, a vidim ja kad nekad nako gledaš umene, ko kad ja gledam utebe, pa mi lijepo.

.
“ma ne gledam ja utebe..  ko nisada što ne gledam, nebriga me….”

.
-E nebriga te? kad ne smiješ me pogledat uoči, jer bi te onda, more bit hopnotso…

.
-“smijem al neću, i ti me ne moreš hipnotsat, nema utebe oči crne ko noć, neg plave ko zumbul!”

.
-A jel, kako znaš kakve su umene oči, kad me ne gledaš? Jel, kako znaš?

..
“tako … ma neznam, nebriga me…”
– Ma brigate briga, i crven ti obrazi opet…

.
“e nije!”
-E jeste, de me pogledaj ako smiješ, čik!

.
“smijem al neću…”
-Ne smiješ, ak bi me pogledala, a ja bi te poljubio

.
“ smijem…al neću..”

*
-a ja ću tebe poljubit , neka ti mene nećeš…

.
“ a ja ću te kazat ocu, pa će te nalupat”

.
-Neće moć, ja sam brži, pa ću pobjeć.

.
-“ a on će na tebe prutom”

.
– A ja ću prut slomit, preplivat Neretvu i i pobjeć

.
“a on na mene ne da, pa će na tebe puškom!”

.
– E neće, kad se voli, puška ne more puknut nanjga!

.
“to si ti izmislio, ja sam čula kad se udaju đe pucaju izpuške.”

.
– Pucaju, al more samo unebo…

.
“to ti ja ne znam”

.
-E ja znam …. a ne smiješ ti mene pogledat, ak bi me pogledala, a ja bi te poljubio…

.
“smijem..al neću..”
-Nije nećeš, ne smiješ…
“ma smijem…evo…..


…..
Ma voliš li ti mene, Bibo moja, kao što ja volim tebe?
-“ ne volim, ja tebe volim više!”


-E više? Ja tebe volim do Veleža!
“ a ja tebe do Fojnice.”
– A što do Fojnice?
“ dotamo je daleko, a tamo mi teta”

.
-A ja tebe volim još dalje od tvoje tete

.
“a oćemo l se opet ljubit?”
-Oćemo, uvijek

..
“ a pravo je reko onaj tvoj Vlado, jest lijepo

.
-Jest …A jel ti znaš, kad nekog ljubiš tu gdje poljubiš piše da si ti ljubio i da je to tvoje

.
“ hah uvijek nešto izmišljaš”

.
-Nije, tako piše, evo ja vidim da tu gdje sam ljubio piše da sam ja, a i to se ne more obrisat

.
“ a jel more i ko drugi to vidjet?”

.
-More i onda zna da ne smije, dirat, jer je moje

.
“ a biće da s ti mene hipnotso, iako suutebe oči plave ”

.
-biće, a more  bit da si ti mene, utebe su oči crne
“ more bit da i jesam”

….
-A oćeš li ti mene uvijek voljet, Bibo moja?
“oću ..uvijek”
-A ako odem negdje?
– “a đe ćeš otić?”

.
-Daleko…
“gdje?”
-U onu Vojvodinu
“a što ćeš tamo ić?”

-Tako….otac je otišo, tamo ima posao, pa kad nađe stan i mi ćemo kod njega
“kada”?

..
– Ne znam…brzo
“a jel zadugo?”


– Ne znam…
-“ a kako ćeš ić do tamo?”
– Ima voz…vozi dan i noć
“ to je daleko, dalje od moje tete”
-Jeste …dalje


““a kako ćeš u školu?”
-Ima i tamo škola

….
-“ a kako ćeš se kupat, tamo nema Neretve?”
-Nema, ali ima veća rijeka, zove se Dunav, kao pet Neretvi
“tolko velka?”


-Jeste, pričao mi otac da je još veća i da je tamo lijepo
“ljepše neg kod nas?”
-Nije mi tako reko, al je reko da je lijepo i da nema planine, sve je pravo pa možeš vidjeti daleko
“ne znam, nisam vidjela”
– Nisam ni ja

….
“a jel moraš ić, tamo u tu Vojvodinu?”
-Idu otac, majka i sestra, pa moram i ja
“moreš ostat kod strica?”
– On će u Francusku, to je još dalje, ide posle na brod da plovi po okeanu
“a kod djeda i bake, kod njih moreš ostat?”
-Ne daju otac i majka, oće da idem i ja


“ne volim da ideš u tu Vojvodinu”
-Ne volim ni ja

Oćeš li ti mene voljet,  i kad odem?
“a kako ću te voljet kad te nema?”


-A to nije da me nema, to je kao da me nema, al me ima, al me nema ovdje nego sam negdje drugdje,…. a i može se voljet neko i kad ga nema, misliš na njega… to ti je kao da je pored tebe

.
“ to nije isto!…i gdje ćeš drugdje kad sam ja ovdje?”

.
– Otac kaže da ćemo dolazit kad bude raspust
“ to je dugo, dugo te neću vidjeti! Još ćeš me i zaboravit…”
-Neću te zaboravit i ne mogu … a možda ćeš ti  zaboravit mene?

…”kako ću te zaboravit, ne mogu”


“ kako ćeš ti tamo bez mene?”
– Ne znam … nikako…

“a kako ću ja jadna bez tebe?”

This entry was posted in lomljivo, sećanja and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to “Od Mostara grada…

Leave a Reply

